In de loop van de tijd heeft GlassJohs voor verschillende opdrachtgevers een drietal paneeltjes voorzien van een koperen lijst en ophangogen. Het lood was uitgezakt en de kaders getroffen door breuk.
Er bestaan talloze varianten van deze raampjes. In een enkel geval zijn ze ambachtelijk vervaardigd, maar meestal zijn het in serie geproduceerde zeefdrukken voor reclamedoeleinden, of puur voor decoratie. Afbeeldingen van schepen, gebouwen, ambachten, landschapjes, portretten, familiewapens. Ze zijn populair doordat ze goedkoop zijn, zeker als ze in een oplage vervaardigd zijn, terwijl ze ogen als een 'echt' gebrandschilderd raam. Niettemin zijn er binnen het genre fraaie voorbeelden. Dan zien we unieke kunstwerkjes, zoals 'Athene' en 'Demeter', (afbeeldingen onderaan), ambachtelijk gebrandschilderd en in lood gezet in Atelier Aquino te Wolvega, door Bea Koning. Zo kan het ook!
De gebruikelijke procedure is dat voor een origineel de kleurvlakken aan de ene zijde worden aangebracht, aan de andere zijde wordt de tekening aangebracht, met zwarte pen of in krastechniek. Vervolgens worden ze in serie gereproduceerd in zeefdruk. Dit levert illustratieve kunstwerkjes op, die in de authentieke gevallen ambachtelijke vaardigheid vergen. Een hoogtepunt in het genre vormt het werk van Gerard Swaenepoel, hij produceerde gedetailleerde taferelen. Onderwerpen verschijnen vaak in allerlei varianten, zie bijvoorbeeld de drie 'Boeckdrukkers' hieronder. De makers hebben wel erg fantasieloos naar elkaars werk gekeken, Het charmante hoogtepunt (ook van kitsch) staat hierboven: de Glazenier, waarvan ook hier alleen de omlijsting ambachtelijk handwerk is, recentelijk vervaardigd door Atelier het Elfenmeer (Groenlo). Aandoenlijk, maar authentiek is het herdenkingspaneeltje 'Wel gebogen, Niet gebroken', zie onderaan. Klik de foto's voor vergroting.
Zie ook op deze site de aparte pagina's van de Electriciën en de Sint Willibrordus